Voimassa alkaen: 13.10.2025. Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin Freyonan kautta tehtyihin tilauksiin.
Tämä sivu kertoo Freyonan tuotteiden toimitus-, palautus- ja hyvityskäytännöt. Tutustu ehtoihin huolellisesti ennen tilauksen tekemistä.
1. Palautus- ja peruutusoikeus
Sinulla on oikeus peruuttaa tilauksesi ja palauttaa ostamasi tuotteet 14 päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta ilman erityistä syytä, mutta huomioi seuraava: palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, avaamaton ja käyttämätön, samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Et voi palauttaa intiimi- ja hygieniatuotteita, jos pakkaus on avattu.
Palautuksen yhteydessä tulee toimittaa tilausnumero tai muu tosite ostosta. Älä lähetä tuotteita suoraan valmistajalle.
2. Osittaiset hyvitykset
Joissakin tapauksissa voidaan myöntää vain osittainen hyvitys, esimerkiksi jos:
- tuote on palautettu käytön jälkiä sisältävänä
- tuote ei ole alkuperäisessä kunnossa tai siitä puuttuu osia
- palautus tehdään yli 14 päivän kuluttua toimituksesta ilman hyväksyttyä syytä
3. Hyvitykset
Kun palautus on vastaanotettu ja tarkistettu, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen siitä, olemmeko hyväksyneet palautuksen.
Hyväksytyn palautuksen jälkeen maksunpalautus käsitellään ja hyvitetään alkuperäiselle maksutavalle mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa palautuksen hyväksymisestä.
4. Viivästyneet tai puuttuvat palautukset
Jos et ole saanut hyvitystäsi:
- Tarkista pankkitilisi uudelleen
- Ota yhteyttä luottokorttiyhtiöösi – käsittely voi kestää useita päiviä
- Ota yhteyttä pankkiisi – maksun kirjautuminen voi viivästyä
Jos näiden jälkeen hyvitystä ei ole saapunut, ota yhteyttä asiakaspalveluun: info@freyona.fi
5. Alennustuotteet
Vain normaalihintaiset tuotteet voidaan hyvittää, eli alennusmyyntituotteita ei hyvitetä, ellei tuote ole viallinen tai virheellinen.
6. Vaihdot
Vaihdamme tuotteita vain, jos ne ovat viallisia tai vahingoittuneet toimituksessa.
Jos haluat vaihtaa tuotteen samaan tuotteeseen, ota yhteyttä: info@freyona.fi saadaksesi toimintaohjeet.
7. Lahjat
Jos tuote on merkitty lahjaksi ja lähetetty suoraan sinulle, saat palautuksen arvon mukaisen lahjakortin. Lahjakortti toimitetaan sinulle, kun palautettu tuote on vastaanotettu.
Jos lahjan ostaja on vastaanottanut tuotteen itse ja toimittanut sen sinulle myöhemmin, hyvitys maksetaan lahjan ostajalle.
8. Palautusten lähettäminen
Jos haluat palauttaa tuotteen, älä lähetä sitä suoraan takaisin lähettäjälle tai valmistajalle ilman ohjeitamme.
Ota ensin yhteyttä asiakaspalveluun osoitteessa info@freyona.fi, niin toimitamme sinulle palautusohjeet ja oikean palautusosoitteen.
Useimmissa tapauksissa tuotteet palautetaan suoraan varastollemme tai yhteistyökumppanimme logistiikkakeskukseen. Palautuksia ei tule lähettää ilman asiakaspalvelumme vahvistusta, jotta ne voidaan käsitellä oikein ja hyvitys suorittaa viivytyksettä.
9. Yhteydenotto
Jos sinulla on kysyttävää palautuksiin tai hyvityksiin liittyen, ota yhteyttä:
📧 info@freyona.fi
